I skonöd

I torsdag tänkte jag att det var dags att ha mina brouges (typ herrskor). När jag kom till jobb frågar min kollega var jag köpt dem, och ser besviken ut när jag meddelade att de är ett antal år. Men de är riktigt fina! Under förmiddagen konstaterar jag att jag trivs jättebra i dem och att det ska inte dröja så länge tills jag använder dem igen.

Vid lunchens slut, på väg tillbaka till kontoret hör jag ett konstigt ljud. Och skorna känns konstiga... Sula håller på att släppa! Överallt! HJÄLP! Jag styr mot närmsta skoaffär. Två steg in i butiken är skodöden ett faktum.  Det tar ett tag att prova fram en sko som jag vill ha. Tyvärr var inte de skoaffärerna som har de roligare skorna fullt så nära att tanken att hoppa dit på ett ben var aktuell. Det tar alltså en stund. Slutligen blir det ett par svarta mocka boots med klack. Helt OK, men det hade inte blivit ett köp om inte nöden krävt det.


i skonöd



Det bidde ett par i svart mocka från Vagabond. Bilden kommer från webbshopen.

Mina brouges? Hos skomakaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0