Kanondag

Vilken fantastiskt bra dag vi hade i går! Pelle och jag åkte till Köpenhamn. Eller Shoppenhamn som jag sa i bilen. Freudiansk felsägning? Barnvakter var inbokade, solen sken och vi var på väg. Första stoppen blev Mulberry på Ströget. De har rea en dag om året, och det var igår. Vid en tidpunkt gick Pelle runt med tre väskor som jag inte kunde bestämma mig om. Alla samma modell (Mabel), men i olika färger. Jag ville ha den i svart. Och det fanns inte. Fanns i andra fina färger, men slutligen beslöt jag mig för att INTE handla. Den rätta känslan infann sig inte. Så jag stod över.

Vi besökte ett par butiker till och det blev ett par påsar iaf. Vi beslöt oss för att luncha och hittade ett bord i solen. Beställde dagens och vars ett glas av husets röda. Satt och sippade på det och njöt av livet. Helt klart den bästa stunden på dagen. Därefter serverades den högst mediokra maten (för att säga det snällt).

Väl hemma finner vi att mormor lagat riktig finmiddag till oss alla. Barnen lägger sig i bra tid och vi får över en skön kväll tillsammans. Det var länge sedan vi förde längre samtal utan att bli avbrytna. Ständigt avbrytna.

Och idag söndag skiner solen igen! Ännu en härlig dag framför oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0