Minnen väcks

I Göteborg, i solskenet väntade vi. Året var 1988 och det var dagen efter skolavslutningen. Efteråt hade jag blåmärken på ovansidan av fötterna.

Men däremellan skapades ett minne. I ett myllrande publikhav tappade jag bort övriga i mitt sällskap. Jag knuffas framåt, och plötsligt är jag meter från scenen där Michael Jackson uppträder.

Mannen har gått ur tiden. Bara 50 år gammal. Det var tio år sedan han stod på scen sist, och det var inbokat en serie framträdanden i vad han kallade sin avskedsturne. Mycket kan sägas om honom, men det jag kommer minnas honom för är musiken, moonwalken och musikvideos.

Uppdatering: Det spelas MJ på radio och TV. Medan jag sitter och minns hans repetoar slår det mig att det snart kommer rapporter om att han fortfarande lever. Att det hela är iscensatt för att ge honom lugn och ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0