Själv är beläste dräng

För ett par månader sedan tänkte jag att det skulle vara trevligt att bilda en bokcirkel. Därför förde jag det på tal ett antal gånger för att se om någon mer var intresserad.

Kollegorna på jobb:
- Böckerna är ofta dåliga, eller så är det lång kö, säger X
- ?, undrar jag.
- Ja, de där bokklubbarna bokhandlarna har, säger X
- Nä, inte en sådan bokklubb, säger jag. Utan när ett gäng kommer överens om att läsa en viss bok till ett visst datum då de träffas för att prata om den.
- Varför, undrar X. Andra kollegor nickar medhållande.

Så jag söker vidare.

Svägerskorna:
- Jag har redan blivit tillfrågad ett antal gånger (av bästa väninnan), och jag har inte tid, säger svägerska 1.
- Inte tid, säger svägerska 2.

Väninnorna:
- Inte tid.
- Usch att läsa böcker man inte vill. Som skolan!
- Jag har inte tid att varken läsa eller träffas regelbundet.

Så jag har numera en bokcirkel bestående av me, myself & I. Inga diskussioner uppstår om bokvalen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0