Snyftare

Känner du till filmen The Notebook? James Garner berättar en berättelse om ett ungt par för Geena Rowland, som han har nedskrivet i en anteckningsbok. En snyftare.

Så när jag går där i bokhandeln och ska hitta min fjärde pocket (det är ta fyra betala för tre) ser jag The Notebook i hyllan. Bredvid står en hel hop med böcker från samma författare. Så jag tar en och går mot kassan.

Boken handlar om en ung tjej som tillsammans med sin lillebror ska spendera sommaren hos sin pappa. Det är första gången de besöker honom sedan föräldrarnas skilsmässa tre år tidigare. Flicka träffar pojke. Hot mot deras lycka. Sorgliga saker. Död. Givetvis gråter jag.


Kommentarer
Postat av: sara

Kul att du är tillbaka här!

2010-07-29 @ 10:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0