Fyra dagar

Oj, vad tiden springer iväg. Fyra dagar till jul. Och jag har bara handlat till Pelle och brorsan. Ingenting till storasyster och lillebror. Eller min syster, mamma och mormor. Pappa firar inte jul (han  säger det varje år så numera köper jag inga klappar till honom). Syskonbarn klara (vi byter begagnade leksaker i år), svärmors är inhandlad (svägerska som fixat), och svärfar får whiskey som vanligt. Pelles småsyrror måste vi handla till - mitt ansvar - och lillebror och hans tjej i USA har fått ett litet paket (Pelles ansvar). Pelles mormor och morfar ska med på shoppa-listan. Någon glömd?

Listan är:
Mamma
Syrran
Brorsans tjej
Mormor
Barnen
Småsyrrorna
Mormor och Morfar
Något litet till brorsans tjejs föräldar

Det bör jag klara. Fast jag måste verkligen städa idag. Och handla gran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0