Min jul

I år firade vi jul hemma. På morgonen fick barnen vars en leksak i sin julstrumpa, en ny tradtion från och med i år. Sedan städade vi och fixade de sista grejerna. Vi trodde att de första gästerna skulle komma vid kring 15-tiden. Men av olika anledningar blev de sena. Vi blev Pelle, jag och barnen, min mamma och syster till maten. Min mormor kände inte att hon orkade, så idag (juldagen) åker vi dit. Vid 19 cirka anslöt sig min bror, hans flickvän och hennes föräldrar. Även Pelles mamma och hennes kille kom. Kort därefter gjorde tomten entré. Storasyster var inte det minsta rädd för tomten i år. Lillebror däremot var det! En stund iaf.

 Barnen fick en massa fint av våra gulliga släktingar. Lillebror älskar sina verktyg, leker med sitt tåg och teletubbies-badfigurer. Storasysters bondgård kommer de båda ha roligt med framöver och pärlorna har redan resulterat i ett halsband. Av sin moster/gudmor fick hon en pimpad ficklampa (egenpimpad efter det att syrran inte hittat en kul i affärerna). Danskjolen och dansskorna (storasysters egna ord) kommer väl till pass med alla de kommande släktkalasen.

Jag och Pelle sa att vi inte skulle byta presenter i år. Men jag fick en morgonrock i frotte som jag ville ha. Och Pelle fick en cardigan, bok och sopkvast med skyffel (som han tjatat om att vi -jag alltså - måste köpa).

Det fanns bara toppengrejer under granen. Själv fick jag en I-hjärta-NY-tröja som syrran köpte när hon var i New York som jag önskat mig. Ett Rachel Leigh-armband (gillar hennes armband) från min uppmärksamma bror och hans söta tjej. Perfekta svarta kjolen av mamma.

Tack kära släktingar för en härlig julafton! Och alla vänner/släkt och gulliga besökare därute som läser bloggen hoppas jag har haft en fantastisk start på julfirandet! Och att ni får möjlighet att varva ner och bara mysa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0