Neeeej

Jag var så nöjd. Efter upprepade försök lyckades jag klicka hem hela garderobsväggen med inredning. Bäst av allt - det skulle levereras hem den här veckan. Sedan får jag ett mail där IKEA säger att det datumet var preliminärt. Det datumet som gäller nu är om en månad. Men jag vill ju ha det NU! Innan jul så att jag kan få undan allt som dräller runt för att de saknar någonstans att stoppas undan (skräprummet är numera tömt, målat och redo att inredas).

Och jag är inte ledig och kan lägga en massa tid på att skruva ihop skiten i januari. Jag är ledig NU. Eller rättare sagt om en vecka och två veckor framåt.

Efter att ha pratat med kundtjänst, så fick jag alternativet att avbeställa och hämta själv. Vilket var precis det vi INTE ville. Ska kolla med Pelle när han kommer hem - julbordstider...

Själv lutar jag åt att avbeställa och hämta själv. För två år sedan beställde vi en soffa i november månad. Leveranstiden var satt till januari. I januari ringde de och sa februari. I februari ringde de och sa mars. I mars ringde de och sa april. I augusti kom soffan. Vid det här laget trodde vi att det inte skulle komma någon soffa. Någonsin. Det var som den där historien om mannen som beställde en rock hos skräddaren "Det bidde inga rock." "Vad bidde det då då?" "Det bidde ett parbyxor". Veckan därpå blir det inga byxor, sedan ingen skjorta, sedan inga vantar och tillslut är svaret "Det bidde ingenting".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0