Shaken, somewhat disturbed

Lillebror vaknade 5.30 i morse. När han lutade sig över mig och pussade mig på kinden visste jag att det var kört. Det är nämligen det som visar på att han är på G. I ett huj är han ur sängen och iväg. Mot leksakerna, soffan och TV:n. Där sitter vi och har det mysigt när plötsligt hela huset skakar. Min första tanke är att godset håller på med något som gör att stora bandvagnar kör förbi. Pelle kommer utspringande från sovrummet och tittar ut. Det är becksvart och han ser ingenting.

Nu är jag skakad och irriterad. Hallå skolan! Varför fick jag lära mig att det är säkert att bo mitt på en kontinentalplatta som vi gör?!

Uppdatering: Nu har vår vän Journalisten varit här med fotograf. Tydligen bor vi i epicentrum. Jag hade inte ställt upp om det inte varit en vän till oss som frågat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0