Klafs, klafs, snö i stora lass

Vilket snöslask! Jag kom helt av mig när jag blev tvungen att slaska fram i blötsnön. Istället för att sticka och träna direkt efter jobb dröjde jag mig kvar en stund. Ringde brorsan som jag fikade med på Kafferosteriet. Provade några tröjor på Åhlens City, fingrade på en kofta inne hos Filippa K, rattade utbudet på MQ (tillbaka för tidigt), provade kofta på Benetton och köpte toppar på HM på Triangeln.

Tog mig i kragen och åkte till gymmet. Det satt långt inne! Kall och våt om tårna, med en lång sladdig bilfärd framför mig var träna INTE det jag kände för.

Och sedan låg jag och puttrade i 60 km i timmen på motorvägen. Tog en hel evighet att komma hem. Var saknad. Alla tre rusade mot dörren - Mamma! Ja, även Pelle. Tydligen har de små älsklingarna gråtit efter mig hela eftermiddagen (från och till).

Uppdatering: Storasyster mådde inte så bra visade det sig. Och när man är sjuk är man mammig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0