Second hand smell

När jag var i Berlin besökte jag ett par second hand-butiker. Två av butikerna var små, med charm och hade kul utbud. Den tredje butiken jag besökte var Humana som var både stor och välsorterad. Tänk Myrorna gånger 10 loppigt. Chansen till fynd verkade obefintlig. Och det luktade second hand. Blä.

Styrkt av mina positiva erfarenheter från de mindre butikerna i Berlin, har jag nu besökt tre second hand-butiker i Malmö för första gången. I den första butiken fanns inte riktigt min typ av plagg och väskor. Dock verkade kvinnan som hade den trevlig och plaggen var i bra skick. I den andra två butikerna (som var betydligt "creddigare") var det både noppigt och slitet. Och dyrt. Till det en doft av inte helt rena kläder.

Jag hittade ett par Ilse Jacobsen gummistövlar. Jag tycker hennes stövlar är fina. Men för ett par blankslitna, som saknar foder inuti på flera ställen betalar jag inte 500 kr. Faktiskt inga pengar alls.

Var finns bra second hand i Malmö?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0