Partytajm

Idag ska vi på bröllop. Det första i år faktiskt. Dock är de inte de första vännerna som gift sig i år...

Jag köpte min klänning för en månad sedan. De sista dagarna har jag inte känt mig så fin i den. Har provat med olika skor, väskor, sjalar, underkläder. Funderat om den skulle vara bättre med andra skor, väskor, sjalar eller underkläder. Planerade att kasta mig i bilen och köra till Malmö för att hitta något som lyfter den. Kanske t o m en annan klänning. Men det skulle innebära att jag skulle stressa till och från Malmö, stressa runt i butikerna och sedan riskera sminka mig i bilen på väg till vigseln. Så jag har tagit fram klänningen jag hade på bröllop förra sommaren och funderar vidare. Det är liksom bara en dag - dessutom mina vänners dag - och poängen är att fira med den.

Hursomhelst ska det bli party med vännerna, och det var det länge sedan. Vi lunchade ett par stycken igår och satt och pratade om dagens fest. Alla var taggade.

Grattis copyn och statsvetaren!
(Ska bli kul att höra vilket efternamn det blev.)

Uppdatering: Funderar fortfarande om jag skulle hinna med en tripp till Malmö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0