Pelles pöl

Ni som känner mig och maken vet att mycket tid lagt på vår damm. Pelles tid alltså... När vi flyttade hit var dammen helt igenvuxen.  Nu har vi en stor vattenspegel, inplanterad fisk och kan bada på somrarna och skrina på vintrarna. En damm är ju bra till så mycket... Säljaren har uttryckt sin beundran över vad Pelle åstadkommit när han tittat in. Och det är fint, och finare ska det bli. Pelle har nämligen beställt grävning så snart de har tid att komma.

Fördelen som jag ser, förutom att det gör Pelle glad, är att myggen borta. Första sommaren i huset kunde jag under en tid inte gå ut (får allergiska reaktioner av myggbett). Numera har vi inte stillastående sumpvatten där mygglaverna kan få vara ifred. Med fisk i dammen och uppsatta fågelholkar löser naturen det åt mig. Så vi är vänner - dammen och jag.

Vår damm 2008
Vår damm. Naturens eget DDT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0