Förändringens vindar

Sitter här hemma och väntar på att jag ska hämta på dagis. Idag är lillebrors första dag ensam (en stund) på dagis. Och det verkar gå jättebra. Han vinkade så glatt adjö. Hans goda humör smittade av sig på storasyster som brukar yla av missnöje vid lämning. Eller så var det att det äntligen var slut på orättvisan. Nu när lillebror också är på dagis.

De ringde från jobb för att boka in mig på fotografering min första dag. Jag ska börja om en månad och redan räknas jag in. Det är på riktigt. Och jag ska på möte i huvudstaden redan nästa vecka.

Nu är det snart slut på "lata" dagar hemma med barnen. Fast jag ska ju vara hemma med dem fredagar framöver. Så vi kan tjuvstarta på helgmyset vi tre. Jag ser faktiskt fram emot att jobba. Men det går väl över...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0