Snyggt! Praktiskt?

Goda vänner till oss har det väldigt snyggt hemma. OK, det passar in på alla vi känner. Goda vänner till oss som bor i Bjärred är väldigt intresserade av inredning. De är kreativa i teori såväl som i praktik. De hittade ingen snygg bokhylla - alltså ritar de en som de sedan bygger. I denna snygga hylla färgsorterar de sedan böckerna. Vilket är jättesnyggt. Funderar på att göra det här hemma med jämna mellanrum. Och lite då och då snubblar jag över bilder från andra hem där böckerna står utifrån färg. Här hemma står de sorterade efter innehåll. Plugglitteratur, romaner, barn- och ungdomsböcker och efter specialintressen (trädgård, fiske, konst).

Idag hittade jag den här bilden på nätet. Visst är det snyggt! Fast min hylla skulle nog se rätt bra ut om jag inte hela tiden tryckte in allt mer saker helt planlöst. Det enda jag kan se som negativt är att det borde bli aningen svårare att hitta i hyllan. Eller?

Vad är viktigast? Form eller funktion?


Bilden är lånad från inredningsbloggen.blogg.se. Kolla in den snygga bokhyllan i trappan och hur innehållet är ordnat efter färg.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh vad snyggt gjort. Och vad härligt att åka till Köpenhamn idag :)

2008-08-30 @ 07:39:19
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Bina

Alexandra! Visst är det snyggt. Blir allt mer sugen på att stukturera upp min egen hylla.

2008-08-31 @ 10:18:55
URL: http://bortomsvedala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0