Stövlar som gör ont

Jag har i ett par års tid sneglat på Pistol-stövlarna från Acne. Tycker att de är aaaaningen dyra och har därför aldrig provat dem. Men jag misstänker att jag inte kommer i dem med mina höga vrister. OM jag ska prova dem är det läge att göra det nu, för om en månads tid kommer de vara slut i butik. Som vanligt. Acne har även en annan modell, Jasna, som är fina. Men hallå - vem var geniet som kom på att klä klacken. Går bort!

Tvekar att skriva ut priset - Pelle läser bloggen. Skriver jag att de kostar 3500 kr kan jag inte smyga in dem i garderoben. Inte för att jag gör det (smyger alltså), utan jag har lite svårt att berättiga priset ens för mig själv.

Var går gränsen? När blir det för dyrt? Och när blir det så dyrt att det känns pinsamt att erkänna köpesumman?

Jag har beslutat att dessa gör för ont i plånboken. Så jag provar dem inte i år heller. 2009 kanske... Och då har Pelle glömt vad de kostar...

Svarta stövlar från Acne, modell Pistol 2008
Bilden på den fina stövlarna kommer från www.acnejeans.se. Besöker du sidan glöm inte att spana in Jasna också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0