Förtydligande av fredagen

Jag är INTE bakis. Ja, det var fest på jobb eftersom en kollega slutar. Nej, jag drack varken skumpa eller vin. För att jag ville inte lägga 400 kronor på taxi. Dessutom så gick jag först, för jag ville umgås med barnen innan de gick och la sig.

Sedan kan jag ju fråga mig själv om jag riskera att missa tid med barnen... Jag hämtar dem på dagis kl. 15, och sedan hänger vi tills det är dags för dem att sova. Och sedan hänger vi efter det, eftersom de inte sover sådär jättebra på nätterna. Lillebror vaknar och skriker och skriker. Storasyster börjar då skrika i sitt rum. Alltså två vakna barn - två vakna föräldrar. Vi hänger alltså tillsammans jämt. Och nu ser det ut som vi gör det tills på tisdag då det är dagis igen.

Så varför är jag då groggy? Jag gick upp tidigt med lillebror (innan 6). Vid 7 gick Pelle upp och jag kröp ner under täcket. Zzzzzzzzz. Tills 9 nästan. Gud vad skönt! Men jag blir alltid lite seg av att sova igen. Dock behöver jag varje minut. Pelle ska hänga med polare på After Work. Efter en lång dag, kommer en lång kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0