Fylla tiden med?

Nu har jag en lugn stund. Efter middagen (hämtad thai) har Pelle lekstund med barnen. Då gör jag ingenting. Det finns inte så mycket att fylla min tid med (som inte är städa, tvätta, diska, plocka). Jag som slukat böcker i alla tider, läser knappt längre. Inga böcker i hyllan bakom mig lockar. Inga nya böcker har inhandlats. Det här är ju inte bra. Mot Bokus! Eller kanske är det Akademibokhandeln jag frekventerade förr. Minns inte.

En deckare borde ju kunna läsas rätt snabbt. Fast kommer jag komma ihåg plotten? Det blir ju som mest ett kapitel om dagen. Kanske ett par sidor var tredje dag om det vill sig illa. Några tips?

Vill bara tillägga att jag dissar ingen litteratur (har ju läst Lisbeth Larssons forsking om kvinnors läsning).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0