Glesbygdsproblematik

Det låter konstigt med tanke på att jag bor tjugo minuters bilväg från Malmö. Men så är det. Vi har glesbygsproblematik i här. Det finns ingen lokaltrafik. Det innebär två bilar (och då också två bilbarnstolar per bil) och två parkeringplatser i stan. Pelles jobb sponsrar hans. Min sponsrar jobbet också - eftersom jag betalar den med min lön hahaha. Det är faktiskt inte så kul alls. Före mammaledigheten hade jag en p-plats som ändå var hyfsat nära jobb till ett OK pris. Där var nu fullt. Så jag parkerar en bra bit från jobb (läs Sibirien) numera. Jag hittade en plats som var liiiite närmare jobb till det facila priset av 1300 riksdaler. Jag jobbar halvtid...

Varför finns det ingen lokaltrafik? Tåg är sedan länge planerat, men än har ingen spade satts i marken. Får väl se hur länge vi håller ut. Det finns de som fixar det. Och sedan finns det de som flyttar när barnen blir större för att de inte får ihop logistiken. Det var av anledning två vi kunde köpa vårt hus.

Det var ju så här vi ville bo. Granne med åker. Och frisk luft och fria vyer. Stor tomt för barnen att springa omkring på och trevliga grannar på lite avstånd. Fast jag drömmer ibland om lägenhet i stan. Mitt i smeten. Speciellt på vintern...

Bor du som du vill bo? Eller drömmer du om något annat?

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag är nöjd med Uppsala, men det är tyvärr inte min kille som vägrar flytta hit...

2008-10-13 @ 18:15:54
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Bina

Petra: Hur löser ni det? Eller det kanske inte är ett problem?

2008-10-13 @ 20:26:59
URL: http://bortomsvedala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0