Hjälp, egentid!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Eller ta mig för. Båda barnen sover och Pelle tittar på landskampen. Vi har bara en TV. Det står en gammal tjocktv i gästrummet men vi har aldrig blivit färdiga med att kopplat in den. Däremot kan gästerna se gamla godingar på VHS såsom Dansa med vargar, Dödligt vapen och Karlsson på taket... Det är nog därför TV och videon inte är ihopkopplade heller...

Och projektorn är död. Pippi tog livet av den. Eller jag. Jag lät storasyster se Pippi om, och om, och om igen på projektorn. Tydligen är det inte bra för den lilla lampan som bor i projektorn. Nästa gång jag har 5000 kronor över kanske jag inte köper en ny sådan. Pelle var bara sur en liten stund. Det är en av anledingarna att jag älskar honom. Det hade ju inte funkat om vi båda var snarstuckna och långsinta.

Tillbaka till kvällens icke-problem - vad göra? Hade jag inte slutat med socker hade jag redan svullat resterna av storasysters godis. Risken är att jag går in i sockerchock och då vill jag inte tänka på vad som kan hända. Huset kan rent av bli rent.

Vad gör ni andra?

Uppdatering: Gick in på HMs sida för att klicka hem kofta jag hittade idag. Trodde de stängde sidan i morgon. Men tydldigen ÖPPNAR de den i morgon. Ett halvt rätt? Vad ska jag nu göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0