Tidsfördriv

Idag jobbar jag inte. Utan jag är hemma med barnen och sliter mitt hår. Eller rättare sagt gjorde hela förmiddagen. Nu sover lillebror och storasyster tittar på TV.

Så jag sippar lite te och surfar. Bläddar lite i tidningar. Shoppar lite online.

Vad jag borde göra är att STÄDA! Som här ser ut! Både jag och Pelle har mått risigt sista tiden (mest han) och inte fokuserat på det dagliga underhållet (mest jag). Ni andra småbarnsföräldrar vet vad jag menar. För er andra - så här ligger det till: Barn drar fram fortare än du kan plocka undan. Snabbt kan du räkna ut att det blir stökigare och stökigare trots dina insatser... Vi brukar lösa med småplock under dagen, samt med en kort raid efter stökmonster nr 1 lagt sig. Följt av en kort raid när stökmonster nr 2 ligger i sin säng och lyssnar på saga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0