Sömnbrist = toleransbrist

I dag gjorde jag något man inte får. Jag stannade till på ICA och handlade kvickt som attans. Efter jobb ska man Direkt till dagis utan att passera gå, jag menar  någon annan ingång än dagis. Och jag hade tur, en familjeparkeringsplats var ledig precis vid ingången. Glatt parkerar jag. Då dyker en man upp och tecknar att jag tar upp två rutor. Så jag backar snällt ut och inser att det gör jag inte alls. När jag kör in i luckan igen ser jag att mannen gått vidare, men vänder sig om med jämna mellanrum och ger min sura blickar.

När jag sedan kommer in i butiken blänger mannen på mig. OK att jag familjeparkerade utan familjen, men bläng då också på pensionärsparet som stod i fickan bredvid min stod och lastade sin bil. Jag inser att det  var för att han trodde jag hade fräckheten att ta upp två platser och sedan skita i hans uppmaning som han blängde. Men vem dog och gjorde honom till parkerings-Hitler?!

Kanske hade jag blivit aaaaningen mindre irriterad om jag fick sova på nätterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0