Köpa tid

Jag behöver mer tid! Om en vecka börjar jag nya jobbet, och innan dess har jag en lång lista på saker jag vill ha klart. Viktigast är att jag avslutar ett projekt i egna företaget (en onlinemanual). Sedan vill jag fixa klart det nya barnrummet, köpa lite nya jobbkläder, rensa garderober, städa genom huset grundligt, bygga klart nya hemsidan till föreningen jag verkar i - tiden räcker inte till det jag listat här ens! Och listan är längre än så! Suck!

Och då poppar de återkommande frågorna upp:
- Vad gjorde jag med all tid när jag bodde i lägenhet/innan jag köpte hus/fick barn?
- Hur kunde jag tycka det var jobbigt med ett barn?

Nåja, bortsett från att jag inte hinner med allt jag vill NÄR jag vill kan jag inte klaga på min tillvaro! Men hade jag kunnat köpa tid hade jag helt klart gjort det!

Kommentarer
Postat av: alellah

Ja vad gjorde man med all tid egentligen innan man fick barn. Man förstår inte hur mycket tid man har egentligen innan man fått barn =)

2008-09-28 @ 20:01:03
URL: http://alellah.blogg.se/
Postat av: Bina

Alellah: Visst är det så! Men nu har vi ju lärt oss uppskatta den lilla tid vi har eller hur? ;-)

2008-09-29 @ 11:03:44
URL: http://bortomsvedala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0