Murphys lag?

Lillebror har haft feber och är gnällig. Det är han istort sätt aldrig. Kindtänder på gång både uppe och nere. Jag har en lång lista med saker att göra. Lillebror vill mest bäras. Vilken är en bedrift i sig med hans 12 kg. För mig alltså. Så jag bär, och försöker fixa. Sätter ner honom och fixar lite mer. Snart blir han ledsen igen och drar mig i byxbenet och försöker klättra upp i min famn. Tack och lov att Pelle snart kommer! Eller nej, Malmö FF spelar hemma ikväll. Och istället för att matchen börjar 19.00 börjar den 20.15. Så det dröjer innan han kommer.

Givetvis sov storasyster  en timme på dagis. Mao kommer jag inte kunna lägga henne innan 22! Suck. Lång jobbig kväll. Å andra sidan kunde jag ha riktiga problem.

Rättelse: Matchen började kl. 19.45 om nu någon brydde sig.

Kommentarer
Postat av: alellah

Ja usch ja.

När Lillebror kommer att börja på dagis är inte helt klart o bestämt ännu, antingen så blir det i mars/april eller så förhoppningsvis i augusti.

Ska se om vi kan få ihop det så det kan bli augusti för då har vi större chans att han kan få börja på samma dagis o avdelning som storasyter, det får han inte nu om han skulle börja nu. Är fullt här =/

Hur går det för eran lillebror med att ha börjat på dagis? Och hur känns det för din nu då med att ha börjat att jobba?

2008-10-01 @ 20:50:16
URL: http://alellah.blogg.se/
Postat av: alellah

Åh får han också feber när han får tänder =(

Min lillkille fick en kindtand förra måndagen med 39,6 i feber...äter dåligt, dålig i magen och så där.



Lycka till i kväll!

2008-10-01 @ 20:53:27
URL: http://alellah.blogg.se/
Postat av: Bina

Jag hoppas att det blir bättre i natt. Inte minst eftersom jag fick bara ett par timmars sömn (sammanlagt).Håller tummarna för att vi får sova i natt.

2008-10-01 @ 21:21:42
URL: http://bortomsvedala.blogg.se/
Postat av: alellah

Skönt att han gillar dagis =)

När är han född?

2008-10-01 @ 22:23:57
URL: http://alellah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0