Och så gjorde jag det igen

Jag slog till. Hade nästan förträngt att jag kollade på ett par skor i förra veckan och att de skulle fixa fram ett par i min storlek. Så när de ringde och berättade att de kommit  in var jag två minuter därifrån. Då var det bara att gå dit och prova. Det var ju Ödet. Jag skulle inte ha varit i Malmö idag, om inte mammas bil fått punktering. När jag precis hunnit in till Malmö ringde bästa svägerskan och föreslog fika. Därför jag kör upp i stan till henne istället för att styra kosan hemåt. Precis när jag parkerat (behövde inte ens leta plats) ringer tjejen från butiken.

Slutsats - allt går att motivera för sig själv. Nu måste jag bara kunna motivera det för Pelle...

Har nu beslutat att lämna tillbaka skorna jag köpte i förra veckan. Älskar dem - men de är inte speciellt sköna och går därför bort. Tyvärr. Dock "räddar" det dagens skoköp.

Uppdatering: Min kära mamma påpekade att presenten från pappa som jag returnerade kostar motsvarande skorna från förra veckan... Vad var det jag sa om rationalisering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0