One down, one to go

Nu sover lillebror. Storasyster står på tur. Och sedan ska jag gå igenom garderoben. Vi ska fotograferas på jobb på onsdag, och jag har lite klädångest. Jag drabbas av det ganska ofta, men mindre än jag gjorde förr. Jag brukade rusat ut (i sista minuten) och panikshoppa. Numera kan jag inte panikshoppa på det sättet, eftersom det tar ett tag att komma in till Malmö. Dessutom måste barnen stanna hemma. Det går INTE att släppa med dem i butiker. Så då måste helt enkelt panikshoppingen planeras...

Vi har rätt strikt klädkod på jobb. Det är viktigt att det blir rätt look. Funderar på kavaj och topp. Eller skjorta med kofta. Alternativt skjorta med väst. Vad sänder rätt signaler? En timme tills jag börjar dra i garderoben! Nederdelen känns mindre viktig eftersom det är porträttbilder som skall tas. Jeans är OK så länge det är "snyggjeans" (Armani,Gant etc). 

Uppdatering: Har nu bokat in lite (panik)shopping i morgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0