Vårens ljuva ledigheter

Sitter på jobb och konstaterar - ytterligare en kort arbetsvecka. Därefter kommer en normal arbetsvecka. I arbetstid (vad den kommer att innefatta blir sällan "normalt"). Veckan efter det tre arbetsdagar. Torsdagen är en halvdag på mitt jobb och jag har tagit ledigt. Inte för att jag vill, utan för att det är planeringsdag på dagis.

Och sedan är det maj. Två veckor kommer att passera innan det blir mer ledighet i samband med Kristi himmelfärdsdag den 21. det innebär halvdag den 20:e och klämdag den 22.

Pingst innebär numera inte en ledig måndag (annandag pingst) iom Nationaldagens införande. Jag hörde att om nationaldagen infaller en lördag eller söndag ska vi få ledigt en annan dag som kompensation. 

Någon som vet mer om detta? Gäller det alla, oavsett avtal?

Å andra sidan känns när jag tittar på summeringen ovan som jag knappt kommer vara på jobb som det är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0