Minus till plus

Det blev en runda på stan i går. Stan är lika med Malmö. Eller lilla Köpenhamn. Fler danskar i city än man hittar på Ströget! Hittade ingenting kul (kanske har danskarna köpt allt). "Min" kjol var fortfarande inte på rea. Jag kan ju köpa den till fullpris, men det är lättare att motivera kemtvättsköp med 40-procentig prissänkning... När jag kommer hem och slår på datorn ser jag att den reas på nätet. Tjoho. Eller nej. Min storlek är slut.

Eftersom rean var ofyndig koncentrerade jag mig på trevligare saker - fikade med svägerskan. Tekniskt sätt så är hon inte min svägerska (de är inte gifta). Flera har påpekat att det krävs att man blir ingift INNAN man kan tituleras svåger/svägerska. Men det är bara en tidsfråga. Så hon är min svägerska. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bara en tidsfråga? Du vet kanske mer än jag? Ha ha!

2009-01-07 @ 13:08:19
Postat av: Bina

Jenny: Ja för eller senare gör han en ärbar kvinna av dig;-) Idag, imorgon eller om tio år. Så det är en tidsfråga - frågan är bara hur lång tid...

2009-01-07 @ 13:35:33
URL: http://bortomsvedala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0