Kort arbetsdag

Saker händer - och planerna omkullkastas. Ibland är det stort och ibland, som idag, är det litet.

Telefonen ringer. Det är från förskolan. Eftersom jag får samtal från förskolan minst ett par gånger i veckan så är jag inte beredd på vad föreståndaren säger (anledningen till att de ringer ofta är inte för att mina barn är extraordinärt busiga - jag är ordförande i vårt föräldrakooperativa dagis).

Storasyster har trillat och slagit hakan. Det visar sig inte vara så allvarligt. Jag meddelade min chef att jag går för dagen, och hämtar henne. Till vårdcentralen och tejpa. Sedan tillbaka till dagis eftersom hon vill visa sin tapperhetsmedalj. Jag fortsätter hem, tänkter arbeta en stund innan jag hämtar dem för dagen.

Efter att ha satt mig och ätit en snabb lunch, bläddrat i nya Elle Interiör jag hittade i brevlådan hör jag en bildörr smälla igen. Tydligen var det idag vattenmätaren skulle bytas. Tur jag var hemma - sparade en del kronor i böter på det. Synd bara att det var på bekostnad av dotterns haka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0