Gårdagen

Igår jobbade jag i det egna företaget. Pelle hade inte riktigt tid att sätta sig med mig och delegera något innan han rusade iväg på kundmöte. Så när jag gjort det jag hade att göra surfade jag runt en stund. Sedan gled jag ner på köpcentret som ligger ett par minuter bort. Det blev en del inköp. Bland annat fick lillebror en ny jacka (är lite osäker på den gröna färgen - den blå kanske hade varit bättre...), pyjamas med traktorer på (hit!) och vantar. Storasyster fick röda glitterskor (hit, efter det att jag förklarat att de inte fanns i rosa som kompisen på dagis har), strumpor och ritblock. Jag såg en massa fint, men för egen del har jag ett tillfälligt köpstopp tills dess att jag gått igenom vad jag egentligen behöver. Det samma gäller barnen. Måste sortera ut allt smått, ta fram de kläderna som väntar på att växas in - kanske passar de redan. Sedan avstämning med svägerskorna, och ev byten av plagg.

Återvände till kontoret när Pelle var klar hos kunden. Det blev en sen lunch vid 2-tiden.

Hämtade barnen tidigare och noterade att lillebror var lite varm. Han blev varmare allteftersom under kvällen. Natten blev jobbig för honom. Och Pelle. Och mig. Tror det var en kindtand som tryckte sig igenom tandköttet. I morse var han mycket bättre, och feberfri. Men han säger att han ha ont i munnen. Dock vägrar han gapa så att jag kan se efter. Och när jag försökte känna bet han mig. Det skulle ju kunna vara höstblåsor.

Och Pelle blev hemma. Fisketrippen blåste bort. 17 sekundmeter lockade inte, så det blir ett nytt försök om ett par veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0