Nya lukter

Jag tänkte först skriva rubriken i singularis, men så slog det mig att jag har ett par stycken.

Lukt 1. Mugg
Det luktar lite mugg i ett av våra rum. Så Pelle fick gå ner i källaren för att undersöka och krypa runt i husgrunden. Jag vet att det inte är helt genuskorrekt att vägra. Men jag vägrar inte för att jag är kvinna. Jag vägrar för att det måste finnas en massa äckliga kryp därinne i mörkret!

Lukt 2. Kattungar
Vi hittade två kattungar som troligen blivit dumpade. De är fantastiskt söta, roliga och tillgivna. Men det som kommer ur det små liven stinker. S.T.I.N.K.E.R. Det stinker upp mitt hus och ger mig kväljningar.

Lukt 3. Flowerbomb
Min nya parfym från Viktor & Rolf. Dåliga dofter måste pareras med goda. Så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0