Grattis momo

Idag fyller min mormor 90 år. När man upplevt så många jordsnurr har man det mesta och önskningarna är få.  Därför har jag dagen till ära bak på gång. Det blir matpaj till dagens bjudning. Om du känner mig så vet du också att jag inte är obekant med köket. Däremot spenderar jag gärna så lite tid där som möjligt. Jag hade glatt köpt paj, men en lite systeryster tyckte att vi skulle baka egna - det blir ju så mycket trevligare då. Så nu har jag jättetrevligt i köket;-)

Vi avvek jag från det faktiska ämnet - min mormor fyller år. "Ja, må hon leva i uti hundrade år" är plötsligt väldigt snart. Vi kör på uti 117:e år. Ja, så gör vi!

Gadda gå - har en köksassistent att slå på. (Maskin, inte make).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0