Kunde inte sagt det bättre själv

Jag hade börjat på ett inlägg om alla inlägg om Minimarketskorna. Det behövs inte - Ebba von Sydow summerar det och en hel del annat bra i dagens Expressen. Läs mer här.

Vilket får mig att tänka på alla vidriga kommentater i våras efter Veckorevyns bloggmingel. Måste man bli tjockhudad för att kunna våga sig ut i det offentliga rummet. Varför är det OK att skriva nedlåtande kommentarer till främlingar? Om vi alla ska se likadana ut, klä oss likadant och tycka samma saker skulle tillvaron te sig väldigt grå.

Och vem vill leva i en grå verklighet - höstens färger inkluderar även vinrött...

För egen del läser jag en del bloggar skrivna av människor som är väldigt olika mig. Det är ju behållningen. Och skulle det vara så att de ser ut/har på sig/tycker/gör något som jag inte gillar. Tja, då står det mig fritt att inte läsa deras bloggar. I begreppet mångfald ryms också tolerans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0