Jag erkänner

Jag läser modebloggar. Än värre - jag gillar dem. Så är det. Och det gör mig inte till en mindre tänkande människa. Modebloggen som fenomen har stötts och blötts.  Och det har även kvinnors konsumtion. Missade någon "väskdebatten" häromåret? Jag tror inte någon vettig människa på allvar tror att bara shoppar man tillräckligt många lyxiga prylar blir man per automatik lycklig.

Givetvis finns det (och kommer alltid finnas) människor som har svårt att sätta gränser för sig själva. Må det vara alkohol, spel eller shopping. Varje gång någon fastnar i ett destruktivt beteende eller missbruk är det en tragedi för den drabbade och dess anhöriga.

Men måste debatten alltid ta den vägen? Ibland är en cigarr bara en cigarr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0