Om jag var rik

Satt i soffan och zappade runt bland kanalerna. Så ett par minuter av någon "dokumentär" om de rika och berömda och vad de valde att lägga pengar på. Inte så att vi förfasade oss. Men det ledde till att vi började prata om vad vi skulle göra om vi var riktigt, riktigt rika. Skulle vi handla något? Något som vi inte kan handla idag? Köpa nytt hus? Och så vidare.

Skuldfri skulle jag bli. Inga huslån eller csnlån kvar att betala av.  Jag kanske skulle köpa ett annat hus. Eller fixa vårt (vårt hus är från slutet av 1800-talet). Men det finns egentligen ingenting jag vill köpa som jag inte kan köpa nu. Visst skulle jag få avstå från vissa saker för att kunna köpa andra, men om jag nu verkligen vill ha dem så skulle det gå. Utan att leva på makaroner. Det klarade jag inte ens av under studietiden. Blä!

Och sedan då? Förgylla livet för de jag älskar!

Och när är man egentligen rik? Och är det nästintill spöstraff på klyschor som "rik på livet"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0