Passar bra

Idag fick jag min värdecheck från Twilfit. Vilket passar bra eftersom jag behöver påfyllning. Jag gillar Twilfits sortiment, och handlar i stort sätt alla mina underkläder här (det blir ett och annat boxerpar från H&M också). Ett klart plus - Twilfit har fattat att kunderna inte vill ha en massa kort i plånboken. De slår in personnumret och presto - köpet registreras.

Många är butikerna som försöker värva medlemmar. Jag tänker både en och två gånger innan jag blir klubbmedlem i en butik. Nackdelar är ytterligare ett kort i plånboken, att de mailar/sms:ar en massa erbjudanden som oftast inte är intressanta och att en del butikers klubberbjudande suger.

För butikerna är det guld att deras kunder frivilligt registrerar sina inköp. Då slipper de betala dyra pengar till konsulter för att kunna rikta sin marknadsföring. Varje gång jag drar mitt kort blir det lättare för företaget att ge mig riktade erbjudanden som gör att jag handlar mer. Som tack för det får jag någon form av bonus.

Fler butiker borde skippa korttvång. Sedan borde nästa naturliga steg vara att istället för att skicka ut bonus- och värdecheckar drar butikerna beloppet vid registering av nästa köp.

Vad tycker du?

BTW - Visste du att Twilfit kommer av It will fit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0