Slapp söndag - köpsöndag

I natt bestämde sig båda barnen för att sova inte var deras grej. Först delade vi upp oss - jag tog lillebror och Pelle Storasyster. Sedan valde vi köra pass. Pelle fick första "morgonpasset" med Lillebror. Sedan tog jag andra, och han det tredje och sista. Fast det är något missvisande. För det fanns ett pass innan morgonpasset som jag tog. Hur om helst, när jag slutligen gick upp lite efter 10 kändes det som hela dagen gått. Men gud så skön att jag fick sova den extra stunden på morgonen/förmiddagen!

Våra planer - stranden med lite folk hade regnat bort. Så vad göra? Ringde några samtal till människor vi borde ha träffat för länge sedan. De hade planer. Pelle erbjöd mig generöst att åka till Novalund och shoppa. Själv. Utan barn. Kollade med syrran och mamma om de var sugna. Efter att jag bestämt med mamma, blev det ändå att vi åkte alla fyra.

Det blev ett par små saker. Och en stor. Äntligen en ny dammsugare! Vi har nog haft den gamla i 10 år. Och sedan vi flyttade till huset för fyra år sedan och startade renoveringen har vi slitit ut den. Trots att vi även investerat i en Grovis.

Det blev en röd. Den var inte den snyggaste i butiken. Men en av de tystaste. Så jag accepterar att jag nu har en röd (ful) dammsugare. För som Pelle sa: "Det är inte meningen att andra ska se den." Dessutom - den gamla är mintgrön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0