Umeå del 2

När klockan var efter tolv på lördagen, och rent tekniskt var det söndag, var bröllopet i många stycken över. Festlokalen låg i anslutning till nattklubben Rex. En del av gästerna försvann dit efter det att brudparet åkt. Det gjorde inte vi. Hela stället kryllade av fulla tjugoåringar som knappt kunde stå upprätta. Pelle och jag insåg att vi nu ÄR gamla. Och att vi var hungriga. Så vi letade upp McDonalds. Här var publiken yngre och fullare. Bakom i kön stod ett gäng 15-åringar (?) och delade de sista slattarna hembränt. Mina pumps klistrade fast i golvet. Vid en närmare titt såg jag en del spya också. På golvet. Inte på mina pumps. Vi tog med maten tillbaka till hotellet.

Trots den tidiga söndagstimmen var det fortfarande ljust. Som ett skånskt klockan 20. Och i hela Umeå gled välpolerade jänkare och olika typer av "raggarbilar" fram. Tydligen finns det något som heter Swedish Meet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0