En ny vana?

Jag har tagit steg 2. Steg 1 innebar ju att jag ändrade mina lunchvanor. Det gav ju strålande resultat. Så jag köpte en Orbitrek Elite. Nä, jag gick inte på TV-reklamen. Men jag köpte den av någon som gjort... Blocket är nerlusat av träningsredskap som optimistiska själar köpt för att träna hemma.

Jag tänker så här:
- Powerwalking på beckmörka skogsstigar med pannlampa lockar föga.
- Något måste till - gym blir svårt. Been there, tried that!
- Den kostade inte många pengar. Dåliga samveten gör människor sig gladeligen av med.
- Jag kan ju alltid slänga ut den på Blocket igen!

Hur gör du? Träna borta vs träna hemma? Eller tränar du inte alls?


Kommentarer
Postat av: Sara

Bravo!

Beundrar småbarnsföräldrar med träningsambitioner. Varifrån trollar ni fram dygnets extra timmar?

Har själv legat lågt med träning i tre veckor. Belöningen kom häromdagen som ett obehagligt fönsterkuvert med posten. Räkningen blev ryggont och en plufsig däst/jäst känsla i kroppen. Degig helt enkelt.

På fredag är det alltså dags att ta tag i formen igen.

Lagom till julmatsorgien är vi i fin form igen :)

Önskar er en skön kväll!

2009-11-24 @ 18:09:28
Postat av: Bina

Sara: Tack för det glada tillropet! Skulle vilja svara att jag trollar med knäna, men de är just nu upptagna med att knäa genom tillvaron...

2009-11-25 @ 11:41:45
URL: http://bortomsvedala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0